الرئيسية » انشطة تحالف السلام » الأنشطة Activities »   طباعة الصفحة

Opinion Poll on the Support of the Palestinian Public for the Two-State Solution استطلاع رأي حول دعم الجمهور الفلسطيني لحل الدولتين

The Palestinian Peace Coalition (PPC) has conducted a public opinion poll through the Palestinian Center for Policy and Survey Research (PSR) in Ramallah. The poll was conducted in the West Bank and the Gaza Strip during the time 12-16 December 2018. The total sample of the poll is 1270 adults interviewed face to face in 127 randomly selected locations. Margin of error is +/-3%.

 قام المركز الفلسطيني للبحوث السياسية والمسحية بإجراء استطلاع للرأي العام الفلسطيني في الضفة الغربية وقطاع غزة وذلك في الفترة ما بين 12 -16 كانون أول (ديسمبر) 2018.  تم إجراء المقابلات وجهاً لوجه مع عينة عشوائية من الأشخاص البالغين بلغ عددها 1270 شخصاً وذلك في 127 موقعاً سكنياً وكانت نسبة الخطأ +/-3%.

Results:

  1. Half of the public (50%) opposes and 47% support in principle the holding of Palestinian-Israeli negotiations in order to resolve the conflict. 
    نصف الجمهور الفلسطيني (50%) يعارض و47% يؤيدون من حيث المبدأ إجراء مفاوضات فلسطينية إسرائيلية لحل الصراع.
  2. Support for creating an independent Palestinian state, one based on the borders of the 4th of June 1967, as an outcome of Palestinian-Israeli negotiations stands at 52% and opposition at 44%.
     نسبة التأييد من حيث المبدأ لقيام دولة فلسطينية مستقلة على حدود الرابع من حزيران 1967 كنتيجة لمفاوضات فلسطينية-إسرائيلية تصل إلى 52% والمعارضة 44%.
  3. If a Palestinian state is established, about two-thirds (68%) want it to be armed with heavy weapons, such as tanks and air force, while 27% want it to have a strong security force but without heavy arms.
    في حال قيام دولة فلسطينية فإن الأغلبية (68%) تريدها دولة مسلحة بسلاح ثقيل كالدبابات والطائرات فيما تقول نسبة من 27% أنها تريد قوات أمن قوية بدون سلاح ثقيل.
  4. After the establishment of a Palestinian state, a majority of 54% is opposed to the idea of a confederation between that state and Jordan while 40% support the idea.
    تعارض أغلبية من 54% قيام الكونفدرالية بين الدولة الفلسطينية والأردن بعد قيام الدولة الفلسطينية وتؤيد الكونفدرالية هذه نسبة من 40%.
  5. An overwhelming majority (80%) believes that the Trump Administration is not serious about launching a new peace plan and 16% believe it is serious.
    تقول الغالبية العظمى بين الفلسطينيين (80%) أن الإدارة الأمريكية ليست جادة في إطلاق عملية سلام قريباً وتقول نسبة من 16% فقط أنها جادة.
  6. If the Trump Administration does nonetheless offer such a peace plan, 73% believe the chances for its success are slim or non-existent and 24% believe the chances are high or medium.
    ولو أطلقت هذه الإدارة عملية سلام فإن فرص نجاح الخطة الأمريكية ضئيلة أو منعدمة بنظر 73% من الجمهور فيما تقول نسبة من 24% أن الفرص عالية أو متوسطة.
  7. A large majority of 72% believes that if the US does indeed offer a peace plan, it will not call for the establishment of a Palestinian state next to the state of Israel; 22% believe it will.
    تقول أغلبية كبيرة من 72% أنه لو عرضتإدارة ترامب خطة للسلام فإن هذه الخطة لن تدعو لقيام دولة فلسطينية إلى جانب دولة إسرائيل فيما تقول نسبة من 22% أنها ستدعو لذلك.
  8. We asked the public if Palestinian-Israeli negotiations can be sustained without the US role as a mediator: A majority of 52% believes that it can while 43% view the US role as indispensable.
    سألنا الجمهور عما إذا كان من الممكن الاستغناء عن دور الولايات المتحدة كوسيط في مفاوضات فلسطينية-إسرائيلية قالت نسبة من 52% أنه يمكن فعلاً الاستغناء عن هذا الدور فيما قالت نسبة من 43% أنه لا يمكن الاستغناء عن هذا الدور. 
  9. A large minority of 44% thinks that armed struggle is the most effective means of establishing a Palestinian state next to the state of Israel while 28%) believe that negotiation is the most effective means and 23% think non-violent resistance is the most effective.
    كذلك، تقول النسبة الأكبر (44%) أن العمل المسلح هو الطريق الأكثر نجاعة لقيام دولة فلسطينية إلى جانب دولة إسرائيل، فيما تقول نسبة من 28% أن المفاوضات هي الطريق الأكثر نجاعة، وتقول نسبة من 23% أن المقاومة الشعبية السلمية هي الأكثر نجاعة.
  10. A majority of 60% believes that the visits by Israeli leaders to Arab countries are harming the prospects for peace while 10% believe they contribute to peace making; 27% believe they neither help nor hinder peace making.
    تقول أغلبية من 60% أن الزيارات التي يقوم بها مسؤولون إسرائيليون لدول عربية تضر جهود حل القضية الفلسطينية فيما تقول نسبة من 10% أنها تفيد في حل القضية وتقول نسبة من 27% أنها لا تضر ولا تفيد في ذلك.

Site By
PPC © 2019 جميع الحقوق محقوظة ل تحالف السلام الفلسطيني